Italy's television watchdog, the Communications Authority, today fined one of the three TV channels in Prime Minister Silvio Berlusconi's Mediaset broadcasting empire $300,000 for biased coverage of the current Italian election. It was the second such fine meted out to the TV channel Rete4 in two weeks. Italian publications cited a TV monitoring study by Centro d'ascolto, which disclosed that between Feb. 11 and March 26, Rete4 gave four times the coverage to Berlusconi's party and allies than it did to the opposition. Nevertheless, today's London Financial Times points out that Berlusconi is behind in the opinion polls and "suggests that there is no simple correlation between people's exposure to unbalanced TV election coverage and their voting intentions."




04/04/2006