Bosses at U.K. Tv network Channel 4 have come under fire for airing a spoof docu-drama portraying a terrifying vision of Britain under control of the controversial Ukip party.

Ukip: The First 100 Days, which aired on Monday night (16Feb15), took a satirical look at how the country might react if the rising right-wing party is victorious in the upcoming general election in May (15).

However, hundreds of viewers were angry at the timing of the broadcast just months ahead of the nationwide ballot, and around 1,000 complaints were received in the immediate aftermath of its airing.

Around 700 viewers complained to U.K. watchdog the Office of Communications (Ofcom), and a further 250 objections were made directly to Channel 4, and Ofcom bosses are currently considering launching an investigation.

However, a Channel 4 spokesman insists all broadcasting guidelines were adhered to, including those relating to the period set out for programmes of a political nature close to an election.

A statement from network bosses reads, "This rise of Ukip's electoral support is one of the biggest political phenomena in recent years and this is reflected in The First 100 Days, which used policies and statements made by the party and its members to create a fictional future where the party is in power. Channel 4 has a role to encourage debate and engage viewers in political issues."

Ukip leader Nigel Farage was among those who took exception to the drama, writing in a post on Twitter.com, "Looks like #100DaysOfUkip may well have backfired on Channel 4. A biased, partisan depiction of the only party that Believes in Britain."

More: Is 'Mammon' The New The Killing, Borgen or The Bridge ...

Daily Mail: Channel 4's UKIP 'hatchet job' receives 700 complaints