Britney Spears is suing America's US Weekly magazine for printing what she says is an "outrageous fabrication" and claiming a sex tape featuring the singer and her husband exists.

In a $10 million (GBP5.5 million) lawsuit, obtained by website TMZ.com, Spears claims an article which ran in an October (05) issue of Us featured details of a supposed meeting with her.

She maintains the meeting never took place and the article's headline "Brit + Kev: Secret Sex Tape?" was misleading.

Spears' lawyer, MARTY SINGER, blasted US Weekly for "maliciously standing by the bogus story".