Following his shock split and divorce from wife Miranda Lambert last summer (15) editors at In Touch Weekly ran stories about the alleged turmoil that led to the break-up, with one cover story carrying the headline, "Rehab for Blake... He Finally Hits Rock Bottom".

The accompanying piece suggested Shelton's "drinking and womanizing... helped torpedo his 4-year marriage", while his so-called friends were reportedly "terrified he could end up dead".

In October (15), Shelton launched a lawsuit against publishers at Bauer Media in Los Angeles County Superior Court in a bid to protect his reputation. He denied all accusations, insisting he wasn't in rehab and had no plans to seek any professional treatment, and was reportedly seeking at least $2 million (£1.4 million) in damages.

Bosses at the media company hit back in February (16), suggesting Shelton had created a public persona of being a social drinker, and stated they did not actually suggest he was entering rehab. They also claimed they had two sources backing up the article. Executives at the media company want the lawsuit dismissed, but Shelton has now filed a sworn declaration denying the publication's claims.

"I have never been to rehab," the legal filing reads. "I did not then nor have I ever hit rock bottom. I do not drink excessively, binge drink or have a drinking problem. I do not drink vodka before 11 a.m. I am never drunk, intoxicated, or unable to perform my job on (TV talent show) The Voice."

"I have never urinated on a mailbox," he continues. "My ex-wife Miranda Lambert did not catch me with a bunch of naked women in our Tennessee home."

A hearing is set for later this month (Mar16).